|
|
![]() ![]() |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Опции темы | Поиск в этой теме |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Увлеченный
Регистрация: 25.06.2010 Последняя активность: 24.06.2015 07:00
Сообщений: 57
Сказал(а) спасибо: 0
Поблагодарили: 24 раз(а) в 11 сообщениях
|
![]()
Polish version
There are no translations available. ![]() ![]() Trochę danych marketingowych. Masa (głowica): 200g Masa (akumulator): 220g Czas pracy: HIGH 3.5h; Mid 7h, Low 14h Czas ładowania akumulatora: 4 godziny Ilość światła: 520-600 lumenów Kąt emisji: 18° Temperatura barwna: 5300K Min. ~ 7000K Max. Wrażenia W pudełku: lampka DiNotte 600L, mocowanie na kierownice, mocowanie na kask, dwa (2) akumulatory litowo-jonowe, ładowarka i kabel przedłużający. Wszystko bardzo dobrze wykonane i przemyślane - szkoda, że prawie ich nie ma na polskim rynku. ![]() Zasilanie Na początku zweryfikowałem trochę liczby, lampka pobiera odpowiednio: LOW 2,122W MID 4,181W HIGH 8,174W Zakładając 90% efektywność sterownika daje to tylko 2,45W dla każdego z ledów. Co dla SSC P4 @ 2,45W -> 150 lumenów * 3 => 450. Tak, że nie wiem skąd amerykanie wyssali te 600 lumenów, ale niech im będzie :-p. ![]() Lampka wykorzystuje optykę Fraen_FL3_K2 dla luxeonów K2 nie dla SSC P4 ale jakoś daje radę - optyka jest osadzona we wręcz genialny sposób za pomocą o-ringa. W środku 3 ledy SSC P4 na płytce pcb – nic dziwnego, że po jakimś czasie robiły się niebieskie. Na pewno nie jest to najlepszy sposób do montażu ledów – ale na pewno tańszy niż customowe mcpcb. ![]() Zanim zabrałem się za rozbieranie lampki chwilę poszperałem w sieci, aby sprawdzić czy nikt jej wcześniej nie modował. Wynik był nieoczekiwany - nie znalazłem żadnej informacji o takiej przeróbce, co nie wróżyło zbyt dobrze dinotce. Po jej rozmontowaniu, gdy zobaczyłem że każdy led ma indywidualne zasilanie i wymaga oddzielnego podłączenia, sprawa była jasna ![]() ![]() Pomierzyłem posprawdzałem i wykombinowałem : ![]() Teraz już trzeba było tylko wykonać odpowiednio zmodyfikowane i zdystansowane mcpcb z trzema ledami Cree XP-G Outdoor White na pokładzie, podłączyć i gotowe ![]() ![]() Podobnie jak to było w przypadku modowania CatEye TripleShot, gdy wymienia się ledy na posiadające znacznie niższe napięcie przewodzenia a lampka ma bardzo dobry sterownik można zaoszczędzić trochę energii. I tak z 8,174W udało się zejść na 7,11W co daje ok. 14% => efekt - ponad 10% więcej czasu na tej samej baterii ![]() Jak to świeci ? High ![]() ![]() Mid ![]() ![]() Low ![]() ![]() Zdjęcia zmodowanej lampki robiłem już niestety po drobnych opadach śniegu (zdążył się w międzyczasie rozpuścić) było mokro - ale widać jakie są efekty ![]() Przy okazji powstała także wersja z szeroką optyką ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Увлеченный
Регистрация: 25.06.2010 Последняя активность: 24.06.2015 07:00
Сообщений: 57
Сказал(а) спасибо: 0
Поблагодарили: 24 раз(а) в 11 сообщениях
|
![]()
English version
![]() You probably all know this light, solid reliable but a bit old these days ![]() They declared 520-600 lumens output, but looking at numbers it never have that many - it consumes 8,1W of power that means that at 90% driver efficiency led will get 2,45W. SSC P4 @ 2,45W - 150 lumens * 3 = 450 ![]() ![]() The light is using standard Fraen_FL3_K2 optics designed for Luxeon K2 but it works fine - inside three SSC P4 emiters on PCB board - no wonder that after some time the light became bluish. ![]() I was wondering why nobody retrofitted that light earlier - but when I saw the driver and individual led connections It was easy to figure why. ![]() MOD ![]() You need to wire up the driver : ![]() Connect it to a modified mcpcb with three Cree XP-G R4 Outdoor White ![]() ![]() Put everything together and go for a ride ![]() HIGH ![]() ![]() MID ![]() ![]() LOW ![]() ![]() Outdoor shots of moded light were made in wet conditions. |
![]() |
![]() ![]() |